کانسپت ب.ام.و ویژن Neue Klasse X معرفی شد

شرکت آلمانی ب.ام.و از کراس‌اوور مفهومی ویژن Neue Klasse X پرده‌برداری کرد. این کانسپت برقی طراحی بسیار مدرنی دارد و تصویری نزدیک به واقعیت از کراس‌اوورهای آینده کمپانی را ارائه می کند. همانطور که قابل حدس است، این کانسپت جدید بر مبنای پلتفرم بسیار پیشرفته Neue Klasse توسعه پیدا کرده و از آخرین فناوری‌ها و تکنولوژی‌های موجود در صنعت خودروسازی بهره می‌برد.

طراحی بیرونی خیره‌کننده

کانسپت ب.ام.و ویژن Neue Klasse X از لحاظ طراحی دنباله‌روی سدان مفهومی ویژن Neue Klasse است و شباهت زیادی با آن دارد. در این کراس‌اوور کانسپت، مهندسان توجه ویژه‌ای به مباحث آیرودینامیک داشته‌اند، از این رو ضریب درگ آن در مقایسه با مدل‌های برقی فعلی ب.ام.و ۲۰ درصد بهبود پیدا کرده است. در نمای بیرونی، طراحان ب.ام.و موفق شده‌اند با کمک انواع خطوط و حجم‌های ساده، پیکره بسیار جذابی خلق کنند. جلوپنجره نمادین کمپانی در این کراس‌اوور مفهومی کوچک‌تر شده و ساختاری عمودی دارد. مثل محصولات اخیر ب.ام.و، در این کانسپت خیره‌کننده نیز جلوپنجره نورپردازی شده و از جلوه بسیار خاصی برخوردار است؛ چراغ‌های روشنایی در روز هم دو خط مورب موازی را به نمایش می‌گذارند. سپر جلو ساختاری عضلانی و اسپرت دارد و حس تحرک و هیجان را به بیننده منتقل می‌کند.

هوفمیستر کینک همچنان پابرجاست

در نمای جانبی کاملاً واضح است که با محصولی از باواریا مواجه هستیم، چرا که المان معروف هوفمیستر کینک در همان جای همیشگی خود قرار دارد. طبق انتظار در کانسپت ب.ام.و ویژن Neue Klasse X دوربین‌های جانبی تصاویر نمای اطراف را در اختیار راننده می‌گذارند. شاید بدانید استفاده از دوربین به جای آینه‌های سنتی باعث بهبود آیرودینامیک و افزایش برد حرکتی می‌شود. در نمای عقب کانسپت ب.ام.و ویژن Neue Klasse X ترکیبی متفاوت از مدل‌های فعلی کمپانی را می‌بینیم. چراغ‌های موجود در این نما کشیده و باریک هستند و گرافیک آنها جزئیات بالایی دارد. همانند سپر جلو، سپر عقب نیز عضلانی و اسپرت طراحی شده و کاملاً متورم دیده می‌شود. مکمل جذابیت‌های ویژن Neue Klasse X در این نما اسپویلر زیبای انتهای سقف است که بر ماهیت اسپرت خودرو تأکید می‌کند.

کابینی مدرن و سازگار با محیط زیست

کانسپت ب.ام.و ویژن Neue Klasse X کابینی ساده اما مدرن دارد. بدون شک شاخص‌ترین ویژگی این کراس‌اوور مفهومی، نمایشگر بسیار بزرگ حاضر در قسمت میانی داشبورد است. این نمایشگر نقش یک مرکز کنترل را ایفا می‌کند، چرا که دسترسی به همه امکانات از طریق آن میسر می‌شود. به منظور مدیریت آسان‌تر آپشن‌های پرتعداد، فرمان کانسپت ویژن Neue Klasse X به دکمه‌های متعدد تجهیز شده است. استفاده از این دکمه‌ها در کنار نمایشگر لمسی بزرگ، حذف دکمه گردان iDrive را در پی داشته است. به غیر از این‌ها، کانسپت ویژن Neue Klasse X به دستیار هوشمند ب.ام.و هم مجهز بوده و با فرمان‌های صوتی نیز می‌توان به مدیریت امکانات پرداخت. تازه‌ترین مفهومی کمپانی ب.ام.و از یک نمایشگر باریک سرتاسری سود می‌برد. این نمایشگر در پایین‌ترین قسمت شیشه جلو قرار دارد و راننده می‌تواند آن را برای ارائه اطلاعاتی مثل سرعت حرکت، وضعیت باتری، میزان مسافت قابل پیمایش، زمان و داده‌هایی از این دست شخصی‌سازی کند. سیستم هداپ دیسپلی سه بعدی از دیگر ویژگی‌های جذاب کابین کانسپت ب.ام.و Neue Klasse X به شمار می‌رود. ناگفته نماند در ساخت اجزای کابین، تا جایی که امکان دارد از مواد پایدار و بازیافتی استفاده شده است.

پیمایش ۳۰۰ کیلومتر مسافت تنها با ۱۰ دقیقه شارژ

ب.ام.و خودروهای برقی مبتنی بر پلتفرم Neue Klasse را به جای ECU‌، با تراشه‌های بسیار قدرتمند که از آنها با نام ابرمغز یاد می‌شود، راهی بازار خواهد کرد. کانسپت ویژن Neue Klasse X نیز به این نوع تراشه مجهز است. هر یک از این تراشه‌ها تا ۱۰ برابر قدرت بیشتری نسبت به ECUهای کنونی دارند. این ویژگی ویژن Neue Klasse X و سایر محصولات جدید ب.ام.و را از لحاظ عملکرد فنی، راندمان، دقت و لذت رانندگی بی‌رقیب خواهد کرد. کانسپت ب.ام.و ویژن Neue Klasse X به نسل ششم از تکنولوژی eDrive تجهیز شده؛ یکی از ویژگی‌های بارز این تکنولوژی، استفاده از سلول‌های استوانه‌ای شکل به جای سلول‌های رایج است. این سلول‌ها از لحاظ چگالی انرژی ۲۰ درصد بهینه‌تر هستند. این کراس‌اوور مفهومی به لطف معماری ۸۰۰ ولتی، از فناوری شارژ سریع پشتیبانی می‌کند و فقط با ۱۰ دقیقه اتصال به یک پورت مناسب، می‌توان تا ۳۰۰ کیلومتر مسافت را با آن طی کرد. آنطور که ب.ام.و وعده داده، نسخه تولید انبوه این کانسپت سال آینده از راه خواهد رسید.