کانسپت هیوندای NPX1 اسپرت تر از همیشه
هیوندای از یک کانسپت فوقالعاده زیبا و خاص در نمایشگاه خودروی توکیو رونمایی کرد. این کانسپت NPX1 نام دارد و بر اساس آیونیک ۵ نسخه N توسعه پیدا کرده است. در این خودروی مفهومی، هیوندای بر ظاهر اسپرت تمرکز نموده، به همین خاطر NPX1 در مقایسه با آیونیک ۵ نسخه N چهره به مراتب جذابتر و گیراتری دارد. خودروساز بزرگ کرهای با کانسپت NPX1 میخواهد پتانسلهای بخش N Performance Parts را به رخ بکشد. این بخش که نقشی مشابه با M Performance Parts کمپانی ب.ام.و دارد، به تقویت و ارتقای نمای بیرونی محصولات هیوندای میپردازد. البته باید اشاره کنیم که مدلهای بنزینی هیوندای از قطعات ساخت این بخش پیشتر بهرهمند شدهاند، اما آیونیک ۵ اولین مدل برقی است که این بخش برای تیونینگ و ارتقا انتخاب میکند.
کانسپت هیوندای NPX1 و یک کیت بدنه اختصاصی
کانسپت هیوندای NPX1 به دلیل کیت بدنه خیلی جذابی که دارد، یکی از ستارگان نمایشگاه خودروی توکیو لقب گرفته است. سپر این مفهومی در مقایسه با سپر آیونیک ۵ نسخه N ساختار اسپرتتری دارد و شکافهای بزرگی روی آن به چشم میخورد. در زیر سپر، اسپلیتر بزرگ جلب توجه میکند. جالب اینکه این اسپلیتر جنسی از فیبرکربن دارد. در نمای جانبی، رکابها متفاوت از مدل استاندارد هستند و مثل اسپلیتر جلو از فیبرکربن ساخته شدهاند. رینگهای زیبا از دیگر تفاوتهای این مفهومی با آیونیک ۵ نسخه N هستند. برای کاهش وزن، این رینگهای چند پره، جنسی از فیبرکربن و آلیاژ دارند. اما بدون شک، شاخصترین ویژگی ظاهری کانسپت هیوندای NPX1، باله عقب سرتاسری است که در انتهای سقف قرار دارد. مثل دیگر قطعات، این قطعه نیز از جنس فیبرکربن است. از دیگر ویژگیهای این مفهومی باید به کاهش ارتفاع و استفاده از ترمزهای ارتقایافته اشاره کنیم. در حال حاضر تصاویری رسمی از داخل کابین کانسپت هیوندای NPX1 موجود نیست. طبق اطلاعیه رسمی هیوندای، این کانسپت از صندلیهای اسپرت موسوم به سطلی بهره میبرد و اکثر پوششها از آلکانتارا هستند.