ب.ام.و محبوب ترین برند لوکس آمریکا

یک مطالعه جدید نشان می‌دهد ب‌.ام.و در سال ۲۰۲۲ بیشترین توجه را در بین برندهای خودروساز لوکس داشته و مشتریان بیش از سایر برندها خرید محصولی از این شرکت را در نظر گرفته‌اند. از میان محصولات مختلف این شرکت هم، دو مدل X5 و سری ۵ نزد خریداران محبوب‌تر از بقیه بوده‌اند.

رتبه اول برای چهارمین سال متوالی

این مطالعه که توسط Kelley Blue Book انجام شده، Brand Watch نام دارد و در آن وضعیت برندها مورد بررسی قرار می‌گیرد. نتایج این مطالعه حاکی از آنست ب.ام.و در سه ماهه چهارم سال ۲۰۲۲ مورد توجه‌ترین برند لوکس بوده است. بد نیست بدانید این چهارمین فصل متوالی است که خودروساز باواریایی در مطالعه وضعیت برندها، رتبه اول را از آن خود می‌کند.

سهم ۲۲٪ ب.ام.و در میان برند های لوکس

اگر بخواهیم بیشتر وارد جزئیات شویم، باید بگوییم ۲۲ درصد از خریداران خودروهای لوکس، در سه ماهه پایانی سال ۲۰۲۲ محصولی از ب.ام.و را به‌عنوان مدل جدید خود انتخاب کرده‌اند. جالب آنکه در سه ماهه سوم سال ۲۰۲۲ نیز ب.ام.و چنین سهم قابل توجهی را در بین برندهای لوکس در اختیار داشت. پس از ب.ام.و رتبه دوم در مطالعه Kelley Blue Book به برند ژاپنی لکسوس رسیده است. سهم این برند با اختلاف سه واحدی نسبت به ب.ام.و ۱۹ درصد بوده است. بعد از آن کادیلاک با ۱۸ درصد در رتبه سوم قرار دارد.

سری ۳ و سری ۵ محبوب ترین ها

در بین خودروهای سواری لوکس، استقبال از ب.ام.و سری ۳ و سری ۵ بیشتر از تمامی رقبا بوده؛ این دو سدان بسیار محبوب آلمانی رتبه‌های اول و سوم را تصاحب کرده‌اند. رتبه دوم هم به کادیلاک CT5 تعلق دارد. محبوبیت محصولات ب.ام.و به‌نوعی فروش خودروهای تسلا را تحت تاثیر قرار داده است. داده‌های Kelley Blue Book نشان می‌دهد که تنها ۹ درصد از خریداران خودروهای لوکس در سه ماهه چهارم سال ۲۰۲۲ محصولی از تسلا را در نظر گرفته‌اند. ولوو با ۸ درصد و لینکلن با ۷ درصد در کنار تسلا انتهای جدول رده بندی را به خود اختصاص داده اند.