هیوندای فیس لیفت i10 را معرفی کرد
هیوندای عادت دارد با بروزآوریهای مداوم و ارائه زودتر از موعد نسخه فیسلیفت، محصولات خود را بروز نگه دارد. این شرکت کرهای معمولأ پس از سه یا نهایتأ چهار سال از معرفی نسل جدید یک مدل معین، نسخه فیسلیفت آن را عرضه میکند. رونمایی نسخه فیسلیفت i10 نتیجه پیروی از این سیاست است. نسل سوم هیوندای i10 از سال ۲۰۱۹ تولید میشود. با رسیدن به میانههای عمر این نسل، خودروساز کرهای تصمیم گرفته نسخه فیسلیفت آن را امسال رونمایی کند. در این نسخه هیوندای بیشتر روی ارتقای تجهیزات استاندارد تمرکز کرده، بههمین خاطر در بخش طراحی، تغییرات آنچنان زیاد و گسترده نیستند.
تغییرات نمای بیرونی
فیسلیفت هیوندای i10 بهعنوان مدل ۲۰۲۳ بهفروش خواهد رسید. در نمای بیرونی این نسخه، تغییرات شامل مواردی مثل گرافیک متفاوت چراغهای LED جلو و عقب، بازنگری در قاب چراغهای اصلی و رینگهای ۱۵ اینچی آلیاژی جدید میشود. در نسخه اسپرت N-Line رینگها ۱۶ اینچی هستند و طراحی جذابتری دارند. در کنار اینها باید گفت فیسلیفت هیوندای i10 با دو رنگ جدید خاکستری و آبی نیز قابل سفارش خواهد بود. ناگفته نماند این هاچبک شهری در مجموع با ۹ رنگ متنوع راهی بازار خواهد شد.
تغییرات داخل کابین
در داخل کابین نیز تغییرات محدود اما مثبت هستند. اضافه شدن نورپردازی آبی رنگ برای صندلیهای جلو و امکان سفارش پکیج تزئینی بنفش جزو تغییرات اصلی بهشمار میروند. در صورت سفارش این پکیج، از روکش پارچهای مخصوص با خطوط عمودی بنفش و تزئیناتی بههمین رنگ در قسمتهای مختلف کابین استفاده میشود.
امکانات رفاهی جدید
در حالت استاندارد، فیسلیفت هیوندای i10 با نمایشگر ۸ اینچی برای سیستم اینفوتینمنت، بهدست مشتری خواهد رسید. یک نمایشگر ۴.۲ اینچی LCD هم در پشت فرمان برخی اطلاعات کلیدی را در اختیار راننده میگذارد. بهگفته هیوندای سیستم اینفوتینمنت i10 بهطور بیسیم از اپل کار پلی و اندروید اتو پشتیبانی میکند. این هاچبک دوستداشتنی به مسیریاب نیز مجهز است و امکان آپدیت سیستم اینفوتینمنت آن از راه دور وجود دارد.
بهبود سیستم ایمنی و تغییرات بخش فنی
از نظر تجهیزات و سیستمهای ایمنی باید گفت هیوندای حالا قابلیت تشخیص دوچرخهسواران را به دستیار پیشگیری از برخورد اضافه کرده است. سیستم هشدار جا ماندن سرنشین خردسال در صندلی عقب دیگر سیستمی است که فیسلیفت i10 از آن سود میبرد. در رابطه با تغییرات احتمالی لیست پیشرانه اطلاعاتی در دست نیست. اما بهاحتمال قوی فیسلیفت هیوندای i10 همچون قبل با دو موتور ۱.۰ و ۱.۲ لیتری سه سیلندر تولید خواهد شد. آنطور که خودروساز کرهای وعده داده، فیسلیفت i10 از ماه آوریل و در کارخانه ایزمیت ترکیه مونتاژ میشود. روند تحویل سفارشهای مشتریان نیز برای نیمه دوم امسال برنامهریزی شده است.