تکمیل سبد برقی های کیا با EV3
کیا از کراساوور مفهومی EV3 در همایش اختصاصی EV Day پردهبرداری کرد. همانطور که قابل حدس است، این کانسپت از یک پیشرانه برقی بهره میبرد و مثل دیگر اعضای خانواده خود طراحی بسیار زیبا و هیجانانگیزی دارد. این مفهومی پیشرفته پیشنمایشی از یک مدل تولیدی را ارائه میکند و در آینده نزدیک وارد خطوط تولید کمپانی خواهد شد. در خلاصهترین حالت ممکن، کانسپت کیا EV3 را میتوان نسخه کوچک و مینیاتوری EV9 دانست. این مدل جدید با توجه به ابعادی که دارد، در دسته کراساوورهای کامپکت و در ردهای پایینتر از EV5 قرار میگیرد. از لحاظ طراحی، EV3 دنبالهروی برادران بزرگتر خود است و تنها در برخی جزئیات تفاوتهایی با آنها دارد.
کابینی ساده و دوستدار محیط زیست
داشبورد این کراساوور مفهومی ساده طراحی شده و یک پنل عریض در پشت فرمان دارد. این پنل میزبان دو نمایشگر دیجیتال بزرگ است و همه امکانات خودرو از طریق آنها کنترل میشود. اگر با دقت به تصاویر کابین EV3 نگاه کنید، هیچ دکمه فیزیکی روی داشبورد پیدا نخواهید کرد. دریچههای سیستم تهویه مطبوع در این کانسپت زیبا با داشبورد یکپارچه هستند. نکته حائز اهمیت کابین اینکه کیا در تمامی قسمتها از مواد پایدار و دوستدار محیط زیست استفاده کرده است. برای اثبات تعهد کمپانی به حفظ محیط زیست، بخشی از کنسول میانی از میسیلیوم (تودهای از نخینه قارچ) ساخته شده؛ البته کیا تأکید دارد این بخش درون قالبی مخصوص رشد کرده است و نباید از عبارت ساختن یا تولید کردن برای آن استفاده نمود. صندلیهای کیا EV3 بسیار راحت هستند. این خودرو میزهای کوچکی دارد که میتوان آنها را از نظر اندازه، محل و زاویه تنظیم کرد. در کنار میزها، صندلیها نیز در چهار حالت تمرکز، اجتماعی، بازیابی و فضاسازی قابل تنظیم هستند. در حالت فضاسازی، صندلیها در جهتهای مختلف جمع میشوند تا راننده بتواند اجسام بزرگ را حمل کند.
پشتیبانی از قابلیت V2L
در رابطه با مشخصات فنی کیا EV3 اطلاعاتی منتشر نشده است. با این حال میدانیم این خودروی کانسپت از قابلیت V2L پشتیبانی میکند. با کمک این قابلیت، EV3 به یک پاوربانک بزرگ تبدیل میشود و میتوان از برق موجود در باتری برای شارژ لوازم الکتریکی و یا وسایل نقلیه سبکی مثل اسکوتر و دوچرخه برقی استفاده کرد. گفتنی است کیا با جدیت تمام استراتژی برقیسازی محصولات خود را دنبال میکند. بر اساس هدفگذاریها، این کمپانی باید تا سال ۲۰۲۶ به رکورد فروش سالانه یک میلیون دستگاه خودروی الکتریکی دست پیدا کند. این رقم در سال ۲۰۳۰ باید به ۱.۶ میلیون دستگاه برسد تا سهم خودروهای برقی از کل مدلها برابر با ۴۰ درصد باشد.