نسخه آفرودی XRT از آیونیک ۵ معرفی شد

شرکت هیوندای برای مدل ۲۰۲۵ تصمیم گرفته خانواده آیونیک ۵ را بروزآوری کند. این خودرو که جزو پرفروش‌ترین و محبوب‌ترین مدل‌های الکتریکی حال حاضر دنیاست، در مدل ۲۰۲۵ با باتری‌های حجیم‌تر و شارژر استاندارد NACS به دست مشتریان خواهد رسید. با توجه به این ویژگی، خریداران آیونیک ۵ خواهند توانست به ایستگاه‌های سوپرشارژ تسلا دسترسی پیدا کنند. علاوه بر این، باید گفت که هیوندای تریمی جدید را به خانواده آیونیک ۵ اضافه کرده است. این تریم XRT  نام دارد و دوستداران آفرود را نشانه گرفته است.

تغییرات هیوندای آیونیک ۵ مدل ۲۰۲۵

بروزآوری‌های هیوندای آیونیک ۵ مدل ۲۰۲۵ در زیر پوسته ملموس‌تر هستند. با تصمیم کمپانی، مدل استاندارد از آیونیک ۵ با باتری ۶۳ کیلووات ساعتی عرضه خواهد شد. شاید بدانید در مدل ۲۰۲۴ این نسخه به باتری ۵۸ کیلووات ساعتی مجهز است. نسخه برد طولانی هم از این به بعد به جای باتری ۷۷.۴ کیلووات ساعتی از باتری ۸۴ کیلووات ساعتی سود خواهد برد. از تغییرات نمای ظاهری می‌توان به مواردی مثل باز طراحی سپرهای جلو عقب، نصب اسپویلر جدید و بهره‌گیری از رینگ‌های آیرودینامیک اشاره کرد. ضمن اینکه در مدل ۲۰۲۵ امکان انتخاب از بین سه رنگ مات جدید برای مشتریان فراهم شده است.

تغییرات به داخل کابین هم رسیده است

در داخل کابین هم بازنگری در طراحی چینش اجزای سیستم تهویه، افزوده شدن پورت‌های USB تایپ C، نصب دکمه‌های فیزیکی برای گرمکن صندلی و پشتیبانی بی‌سیم از اندروید اتو و اپل کارپلی از تغییرات شاخص هستند. همانگونه که در بالا نیز اشاره کردیم، مدل ۲۰۲۵ از هیوندای آیونیک ۵ با پورت شارژ NACS وارد بازار می‌شود. از این رو خریداران مدل جدید امکان استفاده از بیش از ۱۷ هزار ایستگاه سوپر شارژ تسلا را خواهند داشت. این امر به معنای دو برابر شدن تعداد ایستگاه‌های در دسترس می‌باشد. برای آسودگی خیال حداکثری، هیوندای این مدل را با مبدل شارژ CCS به مشتریان تحویل خواهد داد.

مشخصات تریم آفرودی  XRT

پس از نسخه N، نسخه XRT دومین مدل با کاربری متفاوت در خانواده آیونیک ۵ به شمار می‌رود. برای اینکه این نسخه بتواند از مسیرهای ناهموار به راحتی عبور کند، ارتفاع آن از سطح زمین ۲۳ میلی‌متر افزایش یافته است. همچنین سیستم تعلیق این نسخه تنظیمات اختصاصی خود را دارد و تایرهای همه‌جارو در رینگ‌های ۱۸ اینچی آن نصب شده‌اند. طبق انتظار این نسخه از لحاظ طراحی ظاهری تفاوت‌هایی با مدل‌های استاندارد دارد. بارزترین تفاوت استفاده از سپرهای جدید مشکی رنگ در جلو و عقب و نصب قطعات محافظ در لبه گلگیرها است. برای ایجاد تمایز بیشتر هیوندای امکان سفارش این نسخه در دو رنگ اختصاصی با نام‌های Ultimate Red و Cosmic Blue فراهم کرده است.

زوایای ورود و خروج نسخه آفرودی چقدر است؟

به گفته کمپانی هیوندای، نسخه XRT زوایای ورود و خروجی به ترتیب برابر با ۱۹.۸ و ۳۰ درجه دارد. این ارقام در مقایسه با زوایای ورود و خروج مدل استاندارد ۲.۳ و ۴.۶ درجه بهتر هستند. از دیگر تفاوت‌های این نسخه با مدل استاندارد باید به مواردی مثل استفاده از لوگوهای ویژه، قاب مشکی آینه‌های جانبی، زیبایی‌های ضد آب و روکش مخصوص صندلی‌ها اشاره نمود. برای اینکه خیال رانندگان در مسیرهای آفرودی راحت باشد، نسخه XRT به باتری ۸۴ کیلووات ساعتی تجهیز شده است. در رابطه با مشخصات پیشرانه فعلاً جزئیاتی در دست نیست، اما به احتمال قوی پیشرانه دو موتوره با توانایی تولید ۳۲۰ اسب بخار قدرت و ۶۰۵ نیوتن متر گشتاور وظیفه تامین نیرو را بر عهده خواهد داشت.