اینیتیوم با زبان طراحی جدید هیوندای
هیوندای از کانسپت جدیدی به نام اینیتیوم (Initium) رونمایی کرده که سبک طراحی تازهای را برای این خودروساز کرهای معرفی میکند. این سبک که از آن با عنوان «هنر فولاد» یاد میشود، قرار است الهامبخش مدلهای آینده هیوندای باشد. اولین مدل مبتنی بر این طراحی قرار است در نیمه اول سال ۲۰۲۵ عرضه شود. به احتمال زیاد نسخه تولید انبوه اینیتیوم جانشین نکسو خواهد بود، چرا که پیشرانه این مفهومی هیدروژنی است.
المان های پیکسلی
خودروی هیوندای اینیتیوم ظاهری با خطوط تیز و المانهای پیکسلی دارد که آن را بسیار متفاوت کرده است. این کراساوور روی رینگهای ۲۱ اینچی قرار گرفته و گلگیرهای متورم آن با قطعات پلاستیکی محافظت میشوند. چراغهای این کانسپت در تمامی قسمتها از نوع پیکسلی بوده و جلوهای خاص به آن بخشیدهاند. از ویژگیهای شاخص این کراساوور کانسپت باید به فرم خاص انتهای اتاق آن اشاره کنیم.
موتور هیدروژنی
اینیتیوم به یک موتور برقی ۲۰۱ اسب بخاری مجهز است که توان بیشتری نسبت به موتورهای هیدروژنی فعلی هیوندای دارد. این کانسپت با هر بار سوختگیری هیدروژن میتواند تا ۶۵۰ کیلومتر یا معادل ۴۰۴ مایل را طی کند. جالب اینکه اینیتیوم به فناوری V2L مجهز شده و امکان استفاده از آن به عنوان یک پاوربانک بزرگ برای تامین انرژی وسایل الکترونیکی وجود دارد.
تمرکز بر راحتی و ایمنی سرنشینان
هرچند هنوز تصاویر فضای داخلی منتشر نشده، ولی هیوندای میگوید که اینیتیوم با طراحی متمرکز بر برای راحتی سرنشینان ساخته شده است. صندلیهای عقب با امکان تغییر زاویه و درهایی که تا زاویه بالایی باز میشوند، ورود و خروج راحت را فراهم میکنند. این خودرو از سازه چنداسکلتی و ۹ کیسه هوای ایمنی برای حفاظت بهتر در تصادفات برخوردار است. هیوندای اینیتیوم برای اولین بار در نمایشگاههای خودروی لسآنجلس و گوانگژو به نمایش درخواهد آمد و نسخه تولیدی آن سال آینده به بازار عرضه میشود.